Każdy ZZP w Holandii może teraz profesjonalnie i bezpiecznie prowadzić swoją administrację, ograniczyć jej koszty i zadbać o swoje interesy!

01.06.2022

Od maja 2022 ruszyła pełna funkcjonalność portalu ZZPhuis.nl!

ZZPhuis to wielojęzyczny portal łączący samodzielnych budowlańców (tzw. ZZP) z firmami poszukującymi fachowców na swoje projekty. Oprócz funkcji wyszukiwania zleceń pełni on inne istotne funkcje: umożliwia bezpośrednie aplikowanie na zlecenia i negocjację cen ze Zleceniodawcą; wykorzystuje modelowe umowy współpracy zgodne z wymogami prawa i zaakceptowane przez Belastingdienst (holenderski Urząd Skarbowy), które elektronicznie podpisane zabezpieczają obie strony przed ewentualnymi jej naruszeniami oraz dostarcza intuicyjne narzędzie, które za pomocą aplikacji w smartfonie pozwala na łatwe rozliczenie godzin z oraz ich zatwierdzenie lub modyfikację przez niego.

Z portalu ZZPhuis mogą korzystać również fachowcy rozpoczynający swoją przygodę z Niderlandami. Dla nich, stworzono możliwość zarejestrowania się w portalu w oparciu o działalność gospodarczą prowadzoną w innym kraju Unii Europejskiej (np. w Polsce). Rejestracja dla budowlańców z działalnością w Polsce przebiega poprzez walidację rejestracji w CEIDG oraz europejskiego numeru VAT.  Po znalezieniu pierwszych zleceń mogą oni zadecydować o otwarciu biznesu w Holandii. Takim właśnie podmiotom (w tym również bez meldunku w Niderlandach) w otrzymaniu numeru KvK, innych formalnościach i dalszym funkcjonowaniu za pomocą biura serwisowanego, pomaga FBS24.

Portal ZZPhuis.nl ma wyraźną przewagę nad innymi portalami pośrednictwa pracy i poszukiwania zleceń.

Po pierwsze: oddaje w ręce swoich użytkowników (budowlańców i ich zleceniodawców) narzędzie, wyposażone w sprawdzone i legalne instrumenty (takie jak wstępne walidacja kontrahenta poprzez sprawdzenie jego numeru KvK / CEIDG oraz europejskiego numeru VAT (BTW) automatycznie za pomocą API;

Po drugie: podpis elektroniczny poprzez DocuSign eliminuje potrzebę drukowania, wypełniania umowy i skanowania a tym samym stanowi  oszczędność czasu i kosztów administracyjnych;

Po trzecie: umowy modelowe Belastingdienst zintegrowane z systemem i które automatycznie załadują komplet niezbędnych danych – są automatycznie generowane. Dzięki nim, zleceniodawcy i zleceniobiorcy zmniejszają ryzyko domiarów podatkowych;

Po czwarte: moduł rozliczania godzin za pomocą mobilnej aplikacji i moduł fakturowania na podstawie zatwierdzonych przez zleceniodawcę godzin wprowadzonych przez ZZP do systemu znacznie upraszczają administrację po obu stronach;

Po piąte: moduł komunikacji wbudowany z ZZPhuis znosi bariery językowe oraz stanowi także zapis procesu negocjacji i realizacji zlecenia.

Dlaczego ZZPhuis jest cennym narzędziem w rękach ZZP?

Czy słyszeliście o ZZP, którzy warunki współpracy ustalili „na gębę”, potem spisali wszystkie swoje wydatki i godziny na karteluszkach a w rezultacie nie zostali opłaceni (wcale albo w całości)? Jak zabezpieczyć się przed takimi nieporozumieniami a nawet umyślnymi próbami wykorzystania przez zleceniodawców?

Nie ma lepszego zabezpieczenia, niż podpisany obustronnie dokument (umowa) oraz regularnie (cotygodniowo) zatwierdzany raport prac. Warto wiedzieć, że podpis elektroniczny i potwierdzone jednym kliknięciem rozliczenie godzinowe pomogą dochodzić praw wtedy, gdy dowody administracyjne okażą się potrzebne.

Poza rolą zabezpieczającą – ZZPhuis znacznie ogranicza koszt administracji firmy jednoosobowej. Koszt taki jest bezpośrednią funkcją czasu spędzanego nad przygotowaniem porządkowaniem i przekazywaniem dokumentów oraz informacji. Umowę, ewentualne aneksy do niej, potwierdzone rozliczenia godzinowe i faktury zawsze prosto odnajdziesz na swoim profilu w ZZPhuis. Faktury generowane będą poprawnie, na bazie wzoru Belastingdienst, automatycznie integrując dane potwierdzonych godzinówek z fakturą wystawianą za konkretny miesiąc.

Jeśli pracujesz równocześnie na kilku projektach – godziny i należności zliczone zostaną dla Ciebie automatycznie dla każdego z nich.

Danych Zleceniodawców nie trzeba będzie szukać ani sprawdzać – bo wynikać one będą bezpośrednio z profilu Zleceniodawcy i zawartej umowy.

Dlaczego ZZPhuis jest cennym narzędziem w rękach Zleceniodawcy?

Już w pierwszym kroku. Zleceniodawca nabiera zaufania do oferenta przesyłającego mu propozycję cenową w odpowiedzi na ogłoszenie. Dzieje się to poprzez uprzednie wprowadzenie przez ZZP swoich danych (KvK / CEIDG i VAT), weryfikowanych poprzez API oraz poprzez załadowanie do profilu wielu dokumentów w profilu ZZP.

Weryfikując ofertę ZZP – Zleceniodawca od razu zobaczy, czy oferent spełnia wszystkie warunki opisane w zleceniu, czy dysponuje niezbędnymi certyfikatami (np. VCA) – a jeśli nie, czy istnieją inne przesłanki (np. szczególne umiejętności udokumentowane w jego profilu) aby kontynuować rozmowę z ZZP bez certyfikatów, dając mu czas na ich uzyskanie. Może też ocenić ryzyka i poinformować o konsekwencjach np. niewywiązania się z takiej deklaracji (może to być np. niemożność wejścia na budowę, a więc i niemożność wywiązania się ze zobowiązań w kontrakcie). Certyfikaty widoczne w profilu ZZP będą pokazywać ich datę ważności i przypominać o konieczności ich odnowienia.

To dopiero początek listy korzyści Portalu.

Zleceniodawca może poprosić o zintegrowanie z Systemem własnej modelowej umowy współpracy z ZZP. Zespół IT zadba o to, by każdorazowo po zakończeniu negocjacji wszystkie dane i certyfikaty wybranego ZZP załadowały się do podpisywanej Umowy.

Zleceniodawca nie będzie już musiał zbierać, sprawdzać i podsumowywać rozliczeń godzinowych ZZP. Nawet jeśli podwykonawców jest cała grupa – godziny każdego z nich będą nadsyłane i zliczane oddzielnie, w każdy piątek, z obowiązkiem ich akceptacji lub odrzucenia (zmiany) najpóźniej w poniedziałek. W ten sposób faktury generowane dla niego przez ZZP będą zawsze poprawne nie tylko pod względem wymaganej zawartości formalnej, ale i merytorycznej.

Dzięki automatyzacji poprzez Portal ZZPHuis koszty administrowania znacznie spadną, wszystkie dokumenty będą gromadzone w jednym miejscu a zrozumiała komunikacja będzie toczyć się w wybranym języku i przy pomocy komputera, tabletu lub smartfona. Portal oferuje także możliwość podłączenia poprzez API do najpopularniejszych w Holandii pakietów księgowych (Exact, Reeleezee itd.).

Ile za te wszystkie korzyści trzeba zapłacić?

Jeśli jesteś ZZP – nie zapłacisz ani za rejestrację, ani za użytkowanie portalu.

Aby skorzystać z pełnej funkcjonalności ZZPhuis musisz się natomiast zarejestrować, podając wszystkie wymagane informacje i uzupełniając swój profil o załączniki.

Wydaje się ich dużo – ale jeśli pomyśleć o wszystkich korzyściach z nich wynikających podczas negocjacji z Zleceniodawcą, generowania umowy i późniejszych rozliczeń – warto poświęcić czas odpowiedniemu przygotowaniu swojego profesjonalnego profilu.

Zostaniesz również poproszony o potwierdzenie warunków korzystania z Portalu. Jednym z nich jest np. obowiązek rejestracji godzin za pomocą bezpłatnej aplikacji mobilnej oraz o wypełnienie testu samodzielnego przedsiębiorcy.

Rejestracja godzin zabezpieczy Cię na wypadek sporu ze zleceniodawcą.

Test samodzielnego przedsiębiorcy przygotowano po to, aby wszyscy Zleceniobiorcy byli świadomi czym jest działalność ZZP w Holandii i jak ochronić się przez finansowymi konsekwencjami łamania zasad do niej przypisanych (czyli przed domiarami podatkowymi i karami nakładanymi przez Belastingdienst)

Jeśli jesteś firmą budowlaną w roli Zleceniodawcy – nie zapłacisz ani za rejestrację. Zapłacisz natomiast niewielkie fee w odniesieniu do godzin pracy zrealizowanych we współpracy z wybranym ZZP. „No cure – no pay”.

Jeśli nie dojdzie do podpisania umowy; do wykonania prac lub jeśli nie zaakceptujesz tygodniowych raportów przepracowanych godzin Twojego podwykonawcy – wciąż nic nie jesteś dłużny.

Jeśli jednak współpraca się toczy – poniesiesz niewielkie koszty niezbędne dla utrzymania systemu, proporcjonalne do stawki godzinowej zakontraktowanego fachowca i ilości przepracowanego przez niego czasu.

W zamian za to obniżysz koszty własnej administracji; upewnisz się, że pracujecie na poprawnych modelach dokumentów. Otrzymasz poprawną fakturę na bazie rozliczeń uprzednio zatwierdzonych przez Ciebie.

Łatwo przedłużysz, czy aneksujesz kontrakt z wybranym podwykonawcą. Zbudujesz swoją bazę ulubionych ZZP, z którymi warto ponownie pracować w przyszłości. Porozumiesz się ze swoimi podwykonawcami za pomocą Portalu i upewnisz się, że podpisując umowę z Tobą przeczytali ją w wybranym języku (czyli, że rozumieją jej warunki).

Korzyści ZZPhuis są obopólne. Zabezpieczają obie strony i dają szansę na udaną współpracę, bez nieporozumień.

FBS24 jest Partnerem ZZPhuis i wspiera ZZP w rejestracji ich działalności, usługi językowe a także oferuje reprezentacyjne i nowoczesne współdzielone biuro serwisowane w Schiphol-Rijk ; przyjazne przedsiębiorcom i wyposażone w gamę dodatkowych usług dla biznesu (więcej: https://fbs24.pl/product/wirtualne-biuro-holandia/).

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Jeżeli zainteresowała Cię nasza oferta, zapraszamy do wypełnienia danych za pośrednictwem tego linku - możesz zawrzeć z nami umowę w 15 minut. Jeśli masz pytania, poniżej znajdziesz nasze dane kontaktowe.

Dane teleadresowe

Flex Busines Services BV, Beechavenue 10
1119 PT Schiphol-Rijk, The Netherlands

+31 20 2151370

+31 639 842 291

info@fbs24.nl

Napisz do nas