Od początku roku otrzymujemy sygnały od przedsiębiorców, którzy postanowili założyć działalność gospodarczą na własny rachunek w Niderlandach, że rejestr handlowy stawia przeszkody w postaci wymogu posiadania adresu zameldowania w tym kraju. W niektórych przypadkach odmawia nawet rejestracji pomimo posiadania umowy najmu biura z firmami oferującymi biura wirtualne (współdzielone).
Przedsiębiorcom podpowiadamy, że aby uniknąć problemów przy rejestracji, najlepiej jest wskazać w rejestrze, że zamierzasz zorientować się na rynku i na tym etapie przewidujesz pobyt w Niderlandach do 4 miesięcy. W takiej sytuacji rejestr handlowy KvK ma obowiązek zarejestrować działalność, o ile przedłożysz pozostałe wymagane dokumenty, to jest rejestrację RNI (numer BSN), ważny dokument tożsamości i dokument potwierdzający adres zameldowania
w Polsce. Dzięki temu będziesz rozpocząć swój biznes.
Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów, oprócz standardowych pakietów obejmujących biura wirtualne, oferujemy teraz Pakiet Express dla osób nieposiadających meldunku w Niderlandach. Umowa zawierana jest na 4 miesiące, z automatycznym przedłużeniem na następny okres 4-o miesięczny. Koszt usługi wynosi € 499,- netto, płatne
z góry za 4 miesiące. W przypadku przedłużenia umowy, koszt miesięczny w miesiącu piątym
i następnych wynosi €150,- netto za każdy miesiąc płatne z góry.
Ponadto, jeśli potrzebujesz pomocy tłumacza i prawnika przy zakładaniu działalności w rejestrze KvK oferujemy taką pomoc, na najwyższym poziomie. Gwarantujemy, że w przypadku zakładania działalności z naszym prawnikiem, rejestracja firmy, nawet przy braku meldunku
w Niderlandach jest możliwa.
Koszt pomocy prawnika, w przypadku rejestracji działalności w Amsterdamie, wynosi € 250,- netto. W przypadku innych lokalizacji, należy doliczyć koszty dojazdu w wysokości € 2,-
za kilometr (odległość mierzona jest od naszego adresu do adresu siedziby danego rejestru KvK
w danym mieście w jedną stronę i obejmuje wszystkie koszty, poza ewentualnymi kosztami parkingu). Do wyżej wymienionych cen doliczamy 21% podatku VAT.
Uwaga! Po upływie 4 miesięcy i jeśli w tym czasie nie zameldujesz na pobyt w jednej z niderlandzkich gmin, rejestr handlowy może wyrejestrować Twoją działalność z urzędu. Dodać należy, że nie przeszkadza to w żaden sposób ponownej rejestracji.
Jeśli interesują Cię powyższe rozwiązania – zapraszamy do kontaktu poprzez e-mail: info@fbs24.nl, do kontaktu telefonicznego na numer +31 20 2151370
lub WhatsApp +31 639 842 291.
Problem z wymogiem meldunkowym zgłosiliśmy do Polskiej Izby Handlowej w Niderlandach.
W naszej optyce rejestr handlowy bezprawnie stawia taki warunek przedsiębiorcom. Postępowania w tej sprawie już się toczą.
Jeśli spotkałeś się z podobnym problemem, to możesz zgłosić Swoją skargę (nieodpłatnie)
do Polskiej Izby Handlowej w Niderlandach, a Polska Izba przedstawi także i Twoją sprawę
w skardze zbiorowej do instytucji niderlandzkich i europejskich. Podobnie, jeśli Twoja firma została wyrejestrowana z rejestru KvK ze względu na brak meldunku w okresie 4 miesięcy
od zarejestrowania, to zgłoś się do Polskiej Izby Handlowej w Holandii. Zgłoszenia z kopią dokumentu wskazującego na odmowę lub wyrejestrowanie z urzędu należy kierować na adres executivedirector@pccnl.nl. Uwaga: izba nie występuje w sprawie indywidualnych przypadków. Jeśli pragniesz, aby w Twojej indywidualnej sprawie podjęta została interwencja,
to rekomendujemy kontakt z prawnikiem. Skontaktuj się z nami, a my zaaranżujemy kontakt
z doświadczonym polskojęzycznym prawnikiem.