W ostatnim czasie mnożą się sygnały od firm zarejestrowanych w Holandii przez przedsiębiorców nie posiadających tutaj meldunku i mówiące o trudnościach w uzyskaniu numeru BTW. Bez takiego numeru identyfikacji podatkowej (VAT) firma nie może brać udziału w obrocie ekonomicznym…
Trudności takie dotyczą szczególnie firm zarejestrowanych pod adresem wirtualnego biura. Firmy takie, po wypełnieniu odpowiedniego wniosku o nadanie holenderskiego numeru BTW, spotykają się z odpowiedzią odmowną ze strony Urzędu Skarbowego (Belastingdienst).
Jak wygląda procedura uzyskania i aktywacji numeru BTW?
Kiedy firma została już zarejestrowana jako podmiot w KVK – kolejnym krokiem, który należy poczynić, jest wypełnienie złożonego wniosku elektronicznego i wysłanie go do odpowiedniego urzędu. Następnie oczekuje się na odpowiedź, która zdarza się również w formie odmownej. Uzasadnienie takiej decyzji może być krótkie i niewyczerpujące np. „pod adresem X (wirtualnego biura) nie można nadać numeru BTW”.
Czy odmowa uzyskania numeru BTW pod adresem biura wirtualnego jest wiążąca i definitywna?
Informujemy, że formularze wniosków do Urzędu Skarbowego (Belastingdienst) są na tyle złożone, pytania niejednoznaczne a regulacje prawne podlegają dynamicznym zmianom. Nie jest prawdą, że adres biura wirtualnego nie pozwala na uzyskanie numeru BTW. Jest natomiast prawdą, że wniosek zalecamy wypełnić z pomocą doświadczonego księgowego dysponującego aktualną wiedzą z zakresu procedur administracyjnych.
Odmowa ze strony urzędu wynika w większości z powodu błędnej interpretacji pytań zawartych w formularzu – a więc i udzielenia błędnych odpowiedzi, jeśli chodzi o firmę należącą do obcokrajowca, nierezydenta Niderlandów, bez meldunku w Holandii i zarejestrowaną pod adresem biura wirtualnego.Należy też dodać, że nie wszystkie firmy proponujące innym rejestracje pod swoim adresem spełniają wymogi prawne związane z prowadzeniem wirtualnego biura i mają do tego prawo wynikające z własnej umowy najmu lokalu.
Uzyskaj numer BTW w Holandii z wsparciem FBS24
Zachęcamy do przemyślanego wyboru partnerów potrzebnych do przeprowadzenia wszelkich formalności, również takich jak uzyskanie numeru BTW (doświadczony księgowy w Niderlandach). Radzimy również dopytać, czy firma proponująca biuro wirtualne ma w swojej ofercie taką usługę. FBS24 proponuje swoim klientom pakiety obejmujące kompleksowe umawianie spotkań z odpowiednimi urzędami (bez lub z asystą reprezentanta FBS24) oraz pomoc w uzyskaniu numeru BSN, wpisu do KVK a również uzyskanie numeru BTW. Dla Klientów współpracujących już ze swoimi kancelariami podatkowymi stworzyliśmy dodatkowy pakiet poświęcony uzyskaniu wyłącznie numeru BTW, w cenie 200 EUR + VAT.